شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸

سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان؛

استان لرستان به واسطه طبیعت نهفته در این استان یک کتاب قطور از مواهب الهی است

انجمن شهرستان معمولان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان معمولان، استان لرستان را یک کتاب قطور از مواهب الهی به واسطه طبیعت نهفته در این استان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان معمولان به ریاست محمد ناظری، فرماندار و با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ محمد عزیزی، شهردار؛ علی کوشکی، رئیس شورای اسلامی شهر؛ سیروس شاکرمی، رئیس اداره آموزش و پرورش؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی؛ اسماعیل میخک بیرانوند، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

استان لرستان به واسطه طبیعت نهفته در این استان یک کتاب قطور از مواهب الهی است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه با بیان تسلیت فرارسیدن ایام رحلت امام راحل (ره)، بیان داشت: امیدوارم همه ما بتوانیم توفیق داشته باشیم در مسیر خدمت و در مسیر راه پرافتخاری که حضرت امام خمینی (ره) ریل گذاری کردند، حرکت کنیم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: بنده پس از مسئولیت جدید در استان لرستان، شعار «لرستان؛ استان کتاب، تاریخ و طبیعت» را برای انگیزه گرفتن، انتخاب کردم؛ چون معتقدم استان لرستان با یک تاریخچه کهن تمدنی و یک کتاب قطور از مواهب الهی به واسطه طبیعت نهفته در این استان است.

وی از کتابخانه به عنوان مکان سوم افراد جامعه یاد کرد و افزود: بعد از خانه و مدرسه یا محل کار، سومین مکان امن و پر منفعت برای افراد کتابخانه عمومی است. امروزه کتابداران ما، یک کارشناس ارشد حوزه اطلاعات و دانش شناسی هستند و به راحتی با دادن مشاوره های مناسب به مراجعه کنندگان کتابخانه های عمومی ارائه خدمت می کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: یکی از خدمت هایی که در کتابخانه های عمومی در حال انجام است، مقوله کسب و کارهای کوچک بوده که این دوره ها با حضور اساتید مجرب برگزار شده و شرکت کنندگان پس از پایاین دوره می توانند با سرمایه اندک به راه اندازی کسب کاری برای خود اقدام کنند.

استان لرستان به واسطه طبیعت نهفته در این استان یک کتاب قطور از مواهب الهی است

فرماندار شهرستان معمولان نیز در این جلسه بیان داشت: در ایام باقی مانده از دولت شهید آیت الله رئیسی، کارها با جدیت قبل دنبال شده و پس از انتخابات در زمان معین دولت جدید کار خود را شروع خواهد کرد و جا دارد از این طریق از عموم مردم جهت شرکت در انتخابات دعوت کنم.

محمد ناظری ضمن تبریک انتصاب سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، گفت: حجت الاسلام سبزیان در استان خراسان رضوی دارای کارنامه مثبتی بوده و امید است در استان لرستان نیز در حوزه کتابخانه های عمومی با حضور ایشان، شاهد موفقیت های چشمگیر در این حوزه باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان معمولان بیان داشت: لازمه موفقیت در هر کاری وجود بستر مناسب است که اعتقاد دارم فرهنگ، بستر همه کارها در جامعه بوده و کتاب اصلی ترین پایه فرهنگ است. در زمانی هستیم که معاندین انقلاب، از طریق فضای مجازی تهاجم فرهنگی را علیه کشور آغاز کرده و یقیناً کتابخانه های عمومی بهترین سنگر مقابله با این عملیات مخرب دشمن هستند.

برگزاری برنامه های فرهنگی به منظور مشارکت مردم در انتخابات، مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله سالروز رحلت امام خمینی(ره) و پرداخت بخش از سهم نیم درصد از مهم ترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، پس از پایان جلسه از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

استان لرستان به واسطه طبیعت نهفته در این استان یک کتاب قطور از مواهب الهی است

استان لرستان به واسطه طبیعت نهفته در این استان یک کتاب قطور از مواهب الهی است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 5 =