چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ مطرح شد؛

لزوم تداوم فعالیت‌های سندمحور مبتنی بر هدف و شاخص در کتابخانه‌های خوزستان

انجمن خوزستان

نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان در سال جاری به ریاست عبدالله شهاوند، معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی اسان خوزستان، نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان در سال جاری با حضور عبدالله شهاوند، معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان؛ مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان؛ عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات معاونت سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

شهاوند در این جلسه ضمن تأکید بر ادامه فعالیت کتابخانه ها به صورت سندمحور اظهار کرد: فعالیت سندمحور نکات مثبتی دارد و آن حرکت مبتنی بر هدف و شاخص مشخص است و در اینگونه برنامه ها هدف و مسیر فعالیت قابل سنجش است. در فعالیت سندمحور کارها شفاف می شود و بهتر می توان به سمت هدف ترسیم شده حرکت کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به موفقیت برنامه های کتابخانه های استان خوزستان در حوزه روستا و عشایر بیان کرد: باید اهتمام بیشتری در بحث روستا و عشایر داشته باشیم و از ظرفیت های بخشداری ها و دهیاری ها نیز استفاده کرد.

شهاوند اضافه کرد: باید جلسه ای با بخشداران و دهیاران استان در خصوص برنامه های کتاب محور برگزار و از ظرفیت آنها استفاده شود؛ همچنین از ظرفیت مالی دهیاری ها و بخشداری ها در حوزه کتابخوانی استفاده شود و برای ساخت کتابخانه از فضای مدارس تک شیفت، مساجد و دیگر ساختمان ها در روستاها استفاده و متناسب با نیازهای روستاییان و عشایر کتاب به آنها معرفی شود.

وی در خصوص افزایش میزان عضویت و امانت در استان گفت: در بحث عضوگیری باید رشد بیشتری داشته باشیم و پای خانواده ها به کتابخانه ها باز شود.

شهاوند در زمینه اهدای کتاب به کتابخانه ها بیان کرد: سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و مردم و سازمان ها پای کار آمدند، اما باز هم کتابخانه ها را باید بیشتر تجهیز و تخصصی کرد و کتابهای بلااستفاده در ادارات و سازمانها به کتابخانه ها منتقل شوند.

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در بحث نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری حتماً باید جلسه ای تخصصی تشکیل شود تا اعتبار از این طریق جمع شود و یا تهاتر صورت گیرد که از املاک شهرداری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه ها در بحث کسب و کار هم می توانند بسیار تأثیرگذار باشند، چون مبنای توسعه، داشتن علم اقتصادی است. در جهت پیشبرد شعار سال باید در راستای جهش تولید حرکت کرد تا جهش مطالعاتی نیز صورت گیرد.

شهاوند در خصوص ساختمان اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه فهرست ساختمان های بلااستفاده دولتی در استان احصاء شده است، ضمن بررسی ساختمان ها و رایزنی با مالکان این ساختمان ها، در صورت توافق، ساختمانی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان تعلق گیرد و یا به صورت تهاتر از ساختمان سایر سازمان ها استفاده شود.

همچنین عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته بر اساس سند راهبردی، برنامه های سال جدید را تشریح کرد و گفت: در سند راهبردی سال جاری شاخص های کسب و کار در راستای شعار سال و برش استانی نقشه فرهنگی لحاظ شده است.

لفته منصوری، عضو حقیقی این انجمن نیز در این نشست کتاب «اخلاق در ایران» اثر مقصود فراستخواه را معرفی کرد و مطالب آن را برای جامعه امروز ایران اسلامی مفید دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 1 =