یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با همکاری اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد

دیدار با خانواده مرحوم مرادی

همزمان با سالروز تولد شاعر فقید کیومرث مرادی مهر، نکوداشت این شاعر سفرکرده با حضور مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام، فرماندار دهلران، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از شاعران درمنزل پدری وی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، مراسم نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر همزمان با سالروز تولد او با حضور سعید خیراللهی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام؛ لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از شاعران درمنزل پدری وی برگزار شد.

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد

سعید خیراللهی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام در این آئین نکوداشت اظهار داشت: زنده یاد مرادی از شاعران بنام استان ایلام است که سروده های آئینی، انقلابی و دفاع مقدس او از آثار فاخر ادبیات این دیار محسوب می شود.

وی افزود: آثار کیومرث مردای مهر در مناسبت‌های مختلف بیانگر این است که کیومرث همچنان در بین ما است؛ زیرا هنر ماندنی است و امروز بعد از هجران او آثار و اشعار و ماندگاری آثارش انتها نخواهد داشت.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان افزود: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بر آن شدیم آئین نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر را برگزار کنیم و خدمت خانواده محترم این استاد فقید برسیم.

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد


در ادامه لطیف صادقی، فرماندار ویژه دهلران نیز طی سخنانی به آثار، جایگاه و منزلت هنر و هنرمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: هنرمندانی نظیر زنده‌یاد کیومرث مرادی مهر در دل مردم جای دارند و در مراسم تشییع و خاکسپاری او حضور باشکوه و کم نظیر مردم نشان داد که مردم چقدر قدرشناس هنرمندان شاخص دیار خود هستند.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز از کیومرث مرادی مهر به عنوان عضو فعال انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران یاد کرد و گفت: حضور فعال مرحوم مرادی مهر در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی دهلران منشا خیر و برکت برای کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران بود.

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد

حیدری با اشاره به مقام شامخ مادر اظهار داشت: فرزندانی که به جایگاه اجتماعی خاصی می رسند، حاصل تربیت صحیح مادرانی فداکار است. مادر زنده یاد مرادی مهر قهرمان اصلی داستان زندگی این خانواده است، زیرا چنین فرزند هنرمندی در دامن ایشان پرورش یافته و به جامعه معرفی شده است.

وی در پایان افزود: امروز بعد از وفات او نیز کتابخانه های عمومی شهرستان از آثار و کتب ارزشمند آن شاعر ارزشمند بهره مند است. وجود هنرمندان بنامی مانند مرحوم مرادی مهر باعث می شود نوجوانان و جوانان خطه هنرمندپرور دهلران او را به عنوان یک الگو قرار داده و راه هنری او را ادامه دهند.

در ادامه این مراسم، سالم پوراحمد، نورمحمد ناصری و عبدالحسین رحمتی شاعران و نویسندگان معاصر و برجسته شهرستان دهلران با خوانش اشعار خود یاد و خاطره دوست سفر کرده خود را گرامی داشتند.

شایان ذکر است، در پایان مدیران حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام و اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان با اهدای لوح تقدیر از خانواده زنده یاد کیومرث مرادی مهرتجلیل کردند.

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد

نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی مهر برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =