یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی؛

ارتقای کتابخانه‌های عمومی با حمایت نمایندگان مجلس میسر می‌شود

نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی

غلامرضا میرزایی، نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بر اهمیت حمایت مجلس از کتابخانه‌های عمومی و کتابداران تأکید کرد و خواستار مشارکت همگانی در توسعه این مراکز مهم فرهنگی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن سفر به شهرستان بروجن با غلامرضا میرزایی، نماینده منتخب مردم این شهرستان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ارتقای کتابخانه‌های عمومی با حمایت نمایندگان مجلس میسر می‌شود

در این دیدار فرهادی ضمن معرفی دستاوردها و خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی اذعان داشت: کتابخانه‌ها از کارکرد سنتی خود پا را فراتر گذاشته و به مراکزی چندمنظوره برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تبدیل شده‌اند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، محافل ادبی، کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه و ایجاد فضاهایی برای کودکان و نوجوانان سعی در افزایش سطح خدمات و جلب رضایت حداکثری دوستداران کتاب دارند.

فرهادی به طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی و لزوم حمایت نمایندگان مجلس از این طرح اشاره کرد و گفت: با اعمال این اصلاحات، کیفیت فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ارتقا یافته و به بهبود شرایط معیشتی کتابداران کمک خواهد شد و ان‌شاءالله با توجه به اهمیت این مبحث، نمایندگان مجلس به این طرح رأی مثبت دهند و در جهت تحقق آن گام بردارند.

ارتقای کتابخانه‌های عمومی با حمایت نمایندگان مجلس میسر می‌شود

در ادامه نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس ضمن قدردانی از تلاش‌های کتابداران، بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها تأکید کرد.

وی کتابخانه‌های عمومی را سرمایه‌های ارزشمندی برای آینده کشور دانست که نسل جوان با استفاده از امکانات این مراکز، می‌توانند آینده‌ای روشن برای خود و کشور رقم بزنند.

میرزایی همچنین بر لزوم به‌روزرسانی تجهیزات و ارائه خدمات متنوع به علاقه‌مندان کتاب تأکید کرد و افزود: حمایت معنوی و مادی از کتابخانه‌ها می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگی و موفقیت چشمگیر آینده در همه عرصه‌ها منجر شود.

وی کتابخانه محمدیه را به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های برجسته شهرستان و استان دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت همه‌جانبه، این کتابخانه بتواند خدمات ارزشمندی به پژوهشگران و محققین کشور ارائه دهد.

نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از مطالبات کتابداران تأکید کرد و اظهار داشت: کتابداران به‌عنوان سنگرداران عرصه فرهنگ، نیازمند حمایت‌های قانونی و معنوی هستند تا بتوانند با انگیزه و توانمندی بیشتری به ارائه خدمات خود ادامه دهند و مجلس باید در کنار افزایش بودجه و منابع مالی کتابخانه‌های عمومی، به تصویب قوانینی بپردازد که از حقوق کتابداران در برابر چالش‌های شغلی و اجتماعی حمایت کند. 

میرزایی در پایان از تمامی ذی‌نفعان و علاقه‌مندان به فرهنگ و دانش دعوت کرد تا در توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی مشارکت کنند و با ارائه پیشنهادها و حمایت‌های خود، به ارتقای سطح دانش و فرهنگ در جامعه کمک کنند تا با همکاری و همراهی همگان، کتابخانه‌های عمومی بتوانند نقش مؤثرتری در آموزش و پرورش نسل‌های آینده ایفا کنند.

اهدای لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان بخش این دیدار بود.

ارتقای کتابخانه‌های عمومی با حمایت نمایندگان مجلس میسر می‌شود

ارتقای کتابخانه‌های عمومی با حمایت نمایندگان مجلس میسر می‌شود

ارتقای کتابخانه‌های عمومی با حمایت نمایندگان مجلس میسر می‌شود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 1 =