سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

با هدف برگزاری برنامه های منسجم فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان انجام شد؛

دیدار مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان

لرستان

مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان به منظور تعامل هرچه بیشتر بین دو دستگاه، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی، سید سجاد راسخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با هدف تبریک انتصاب و تعامل هر چه بیشتر دو دستگاه با رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کانون استان، گفت: مطالعه از اصلی‌ترین شاخص‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود. انتقال دانش و آگاهی با مطالعه به مراتب بیشتر از دیگر ابزار آموزشی است و به گسترش دانش کمک می کند.
 

وی تصریح کرد: کتابخانه محل مناسبی است که کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند و مراکز کانون و کتابخانه های عمومی در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه ی سنگینی را بر عهده دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه های عمومی برنامه های مختلف فرهنگی، هنری در طول سال با همکاری دو دستگاه برگزار شود.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان نیز ضمن قدردانی از حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی به منظور حضور در کانون، گفت: جامعه هدف کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان 6 تا17 سال هستند و یکی از اهداف اصلی ما ترویج فرهنگ مطالع است. در این راستا مراکز ثابت، پستی و کتابخانه های سیار تلاش های زیادی انجام می دهند و جا دارد از طریق تعامل بیشتر با نهادهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی برای اجرای برنامه های فرهنگی مشترک در این زمینه تلاش شود.

رضا داوری به خدمات دهی کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری در مناطق کم برخوردار و روستاها اشاره کرد و گفت: علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی، برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در این مناطق اجرا می شود.

وی افزود: امیدواریم با تعامل بیشتر بین دو دستگاه شاهد بالابردن سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان باشیم.

در پایان این نشست طرفین بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه تاکید کردند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 6 =