دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد؛

وبینار آموزشی «اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کم شنوا و ناشنوا» برگزار شد

وبینار آموزشی «اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کم شنوا و ناشنوا» همزمان با ترجمه زبان اشاره برگزار شد

وبینار آموزشی «اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کم شنوا و ناشنوا» همزمان با ترجمه زبان اشاره به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، وبینار آموزشی «اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کم شنوا و ناشنوا» همزمان با ترجمه زبان اشاره به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد و با حضور مهدی ارخودی، مشاور رسمی سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدا مهدی ارخودی، مشاور رسمی سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ایام فراغت کودکان و نوجوانان گفت: امروز بیش از ۲۵ درصد زمان کودکان و نوجوانان مختص به ایام تعطیلات است که با برنامه ریزی مناسب از سوی والدین می توان به بهترین شکل ممکن از این ایام استفاده کرد.

ارخودی فرزندان را بزرگ ترین سرمایه های والدین دانست و اظهار داشت: هر سرمایه ای که در جهت گذراندن اوقات فراغت کودکان هزینه شود، اعم از مادی و معنوی به نوعی سرمایه گذاری برای آینده آن ها است.

وی در خصوص انتخاب برنامه های آموزشی و تفریحی در ایام فراغت، گفت: در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد اما نکته مهم در این مسئله توجه والدین به علایق و توانمندی های فرزندشان است. این برنامه ریزی و توجه باعث می شود کودکان از آینده بهتری برخوردار شوند.

مشاور رسمی سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان رضوی برنامه های اوقات فراغت کودکان تا ۱۲ سالگی را با محوریت بازی و تفریح دانست و افزود: بهترین راه آموزش در این سنین استفاده از فضای بازی است و جبران مشکلات درسی و آموزشی کودکان باید از اولویت های بسیار پایین در ایام فراغت باشد.

وی تصریح کرد: برای کودکان بالای ۱۲ سال نیز باید به شناخت مسائل مربوط به دوران بلوغ و چالش های آن به صورت جدی تر نگاه شود. در این سنین توجه والدین به مسائلی همچون احترام کودکان به دیگران خاصه بزرگترها، توجه به علایق شخصی کودکان و کنترل نامحسوس آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی ارخودی، مشاور رسمی سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان رضوی تربیت کودکان دارای مشکل شنوایی را مهم تر از کودکان عادی دانست و گفت: برای چنین کودکانی مدرسه خانه اول آن ها محسوب می شود، چراکه ارتباط با همسالان مشابه خودشان در محیط خارج از مدرسه کمتر برایشان فراهم می شود. اغلب این کودکان از مشکل انزواطلبی و عدم توانایی ارتباط با سایر مردم رنج می برند و این مسئله باعث می شود نتوانند بسیاری از مهارت های لازم در زندگی را کسب کنند.

وی خطاب به والدینی که کودکانی دارای آسیب های شنوایی دارند، گفت: کودکان را وارد جامعه کنید تا زندگی اجتماعی را بیاموزند. جایگاه والد بودن خود را حفظ کنید و از پوشش صرف حمایتگری خارج شوید. برای آن ها وقت بگذارید، به آن ها استقلال بیاموزید تا زندگی کردن بدون شما را نیز یاد بگیرند.

وبینار آموزشی «اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کم شنوا و ناشنوا» برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =