چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

با هدف توانمندسازی کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می شود؛

استمرار فعالیت «مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» در سال ۱۴۰۱

مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی

«مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» پس از برگزاری کارگاه «عکاسی با گوشی همراه» در اسفندماه ۱۴۰۰، کار خود را با برگزاری سایر کارگاه های آموزشی در سه مرحله مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی ویژه کتابداران، مسئولان کتابخانه‌ها، رؤسای شهرستان‌ها و کارشناسان روابط عمومی در سال ۱۴۰۱ دنبال می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» به همت نهاد و با همکاری مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی دانشگاه خوارزمی و مجتمع فنی تهران، برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها در سه مرحله مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی ویژه کتابداران، مسئولان کتابخانه‌ها، رؤسای شهرستان‌ها و کارشناسان روابط عمومی، به صورت الکترونیکی و در قالب فیلم آموزشی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی آموزش نهاد به نشانی https://amoozesh.iranpl.ir برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی شامل کارگاه های «عکاسی با گوشی همراه»، «استراتژی تولید محتوا» و «تولید محتوای متنی» است که کارگاه «عکاسی با گوشی همراه» در قالب ۱۲ ساعت فیلم آموزشی با تدریس علیرضا حیدری، مدرس رشته عکاسی، اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در ادامه مرحله مقدماتی، دوره آموزشی «استراتژی تولید محتوا» در قالب ۴ ساعت فیلم آموزشی با تدریس آیدین داریان، مدیرعامل شرکت محتوا کلاب، برگزار می‌شود. این دوره آموزشی در تاریخ ۱۷ خردادماه آغاز می شود و با برگزاری آزمون تستی در تاریخ ۵ تیرماه(و ۱۱ تیرماه با کسر امتیاز) به کار خود خاتمه خواهد داد. تعاریف اولیه، تقسیم‌بندی و هدف‌گذاری محتوا، بازاریابی محتوایی، استراتژی محتوا، پرسونا، برنامه‌ریزی محتوایی، شاخصه‌های عملکرد (KPI) و call to action از سرفصل‌های این دوره است.

همچنین دوره آموزشی «تولید محتوای متنی» از مرحله مقدماتی، در قالب ۱۴ ساعت فیلم آموزشی با تدریس مژان فدایی، بنیانگذار پلتفرم تولید محتوای الوکانتنت، برگزار خواهد شد. این دوره آموزشی در تاریخ ۱۶ تیرماه آغاز می شود و با برگزاری آزمون تستی در تاریخ ۲۶ مردادماه (و ۳۰ مرداد با کسر امتیاز) به کار خود خاتمه خواهد داد. در این دوره سرفصل‌هایی همچون تعریف محتوا، ویژگی‌های تولیدکننده محتوا، انواع محتوای متنی و ایمیل مارکتینگ، پیامک‌های تبلیغاتی، کپشن‌نویسی، تولید محتوا و سئو، پرسونای مخاطب، تولید محتوای اثربخش، ایجاز محتوایی، سناریونویسی برای ویدئو و پادکست، کپی رایتر کیست و ... مورد بحث قرار می‌گیرد. این دوره با برگزاری آزمون تستی و تشریحی به پایان می‌رسد.

قبول شدگان مرحله مقدماتی ضمن دریافت گواهینامه آموزشی، در صورت علاقه مندی به شرکت در یکی از دوره های پیشرفته تولید محتوا در فضای مجازی، با گذراندن پروژه عملی و کسب امتیاز لازم، مجاز به شرکت در این دوره ها خواهند بود. کارگاه های پیشرفته شامل سه دوره «تولید محتوای صوتی»، «تولید محتوای گرافیکی» و «تولید محتوای ویدیویی» است.

دوره آموزشی «تولید محتوای صوتی» در قالب ۶ ساعت فیلم آموزشی با تدریس علی رحمت پور، مدرس و همکار در بنیان گذاری مجموعه راست کلیک برگزار می‌شود. اهمیت و چرایی تولید پادکست، ایده پردازی برای ساخت پادکست، نکات لازم برای ساخت یک پادکست حرفه ای، نکات لازم پیش ضبط، نکات پایانی و معرفی تجهیزات، نرم افزار adobe audition، انتشار پادکست و ساخت اکولایزر از سرفصل‌های این دوره است. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی، به پایان می‌رسد.

دوره آموزشی «تولید محتوای گرافیکی» در قالب ۱۵ ساعت فیلم آموزشی با تدریس حسین شکاری، بنیان گذار و مدیرعامل استارت آپ دوزلی بوک برگزار می‌شود. روانشناسی رنگ ها و اشکال هندسی، قوانین گشتالت، آشنایی با محیط نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور، ساخت پست چند صفحه ای، طراحی پوستر، طراحی پکیج تبلیغاتی و طراحی های ساده و سریع بدون استفاده از نرم افزارهای طراحی، از سرفصل‌های این دوره است. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی، به پایان می‌رسد.

دوره آموزشی «تولید محتوای ویدیویی» در قالب ۲۰ ساعت فیلم آموزشی با تدریس علیرضا مسکوکی، مدرس انیمیشن، جلوه های ویژه و تدوین برگزار می‌شود. آشنایی با نرم افزار پریمیر و ابزارهای آن سرفصل‌ این دوره است. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی، به پایان می‌رسد.

تمامی قبول شدگان مرحله پیشرفته مجاز به شرکت در کارگاه تکمیلی با عنوان «انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی: اینستاگرام» خواهند بود. این دوره آموزشی در قالب ۱۴ ساعت فیلم آموزشی با تدریس امیرحسین فرجی، کارآفرین و بنیانگذار آکادمی فرجی برگزار می‌شود. قواعد فعالیت در اینستاگرام، ساخت اکانت حرفه ای، تولید و انتشار محتوای حرفه ای، جذب و تعامل با فاوور، تحلیل آماری در اینستاگرام، آشنایی با نرم افزارهای In shot و Canva از سرفصل های این دوره است. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی، به پایان می‌رسد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 8 =